Meest gestelde vragen

28042017_Fietskoeriersnl_bewerkt_6_1.jpg

Dit zijn de 6 meest gestelde vragen over de bezorging van pakketten.

1. Mijn pakket is voorgemeld. Wat betekent dit?
2. Wanneer is mijn bezorgmoment definitief?
3. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
4. Kan ik mijn bezorgdag nog wijzigen?
5. Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen?
6. Wie komt mijn pakket bezorgen?

1. Mijn pakket is voorgemeld. Wat betekent dit?

Een voormelding is een aankondiging van de webshop waar je besteld hebt dat er een pakket bij Fietskoeriers.nl aangeleverd zal worden die moet worden bezorgd. Zo weten wij welke pakketten we op een dag kunnen verwachten.
Op basis van deze voormelding kunnen we jou alvast een verwacht bezorgmoment sturen. Dit verwachte bezorgmoment is ervan afhankelijk of de webshop het pakket op tijd bij Fietskoeriers.nl aanlevert. We sturen je het definitieve bezorgmoment zodra het pakket bij ons in bezit is.

2. Wanneer is mijn bezorgmoment definitief?

We weten het definitieve bezorgmoment op het moment dat een pakket bij Fietskoeriers.nl in bezit is. Als een pakket is aangeleverd door de webshop waar je besteld hebt en deze in ons sorteercentrum is gescand sturen we je direct een bevestiging van het definitieve bezorgmoment. Vanaf dat moment is het pakket ook bij ons te volgen op onze track & trace pagina.

3. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent op het moment dat onze bezorger bij je voor de deur staat zullen we altijd proberen je pakket bij je buren te bezorgen. Zo vergroten we de kans dat het pakket in ontvangst genomen wordt en jij van je bestelling kunt genieten.

Zodra we een pakket bij je buren bezorgen doen we natuurlijk altijd een kaartje door je brievenbus met het huisnummer waar je je pakket kunt afhalen. Lukt het ook bij je buren niet? Dan proberen we het gewoon de volgende doordeweekse avond weer tussen 18:00 en 22:00 uur.

4. Kan ik mijn bezorgdag nog wijzigen?

Je kunt tot 18:00 uur je bezorgdag bij ons wijzigen. Dit kan echter alleen als wij het pakket zelf op de fiets bij je bezorgen. Je kunt hiervoor het allerbeste contact opnemen met de Fietskoeriers.nl klantenservice via onze chatfunctie op de website of via Whatsapp. Bellen kan natuurlijk ook.

Bezorgt één van onze partners jouw pakket? Dan kan het helaas niet. In het track & trace bericht dat wij je sturen staat vermeld of wij je pakket zelf op de fiets komen bezorgen of dat één van onze partners dat doet.

5. Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen?

Je kunt tot 18:00 uur je afleveradres bij ons wijzigen. Dit kan echter alleen als wij het pakket zelf op de fiets bij je bezorgen en als het nieuwe adres in de buurt is van het oude adres. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Fietskoeriers.nl klantenservice via onze chatfunctie op onze website of via Whatsapp. Bellen kan natuurlijk ook. 

Bezorgt één van onze partners jouw pakket? Dan kan het helaas niet. In het track & trace bericht dat wij je sturen staat vermeld of wij je pakketje zelf op de fiets komen bezorgen of dat één van onze partners dat doet.

6. Wie komt mijn pakket bezorgen?

Helaas fietsen wij zelf nog niet overal in Nederland. Het kan daarom zijn dat wij niet zelf, maar dat onze partner DHL jouw pakket komt bezorgen. En dat is nog steeds duurzaam! Door onze pakketten in de buitengebieden met een andere vervoerder te combineren zitten de bestelbusjes voller en voegen we zelf geen CO2-uitstotende voertuigen toe op de snelweg. Ook heeft DHL de duurzame lat hoog liggen, in 2050 willen ze volledig emissievrij zijn. In het track & trace bericht dat wij je sturen staat vermeld of wij je pakket zelf op de fiets komen bezorgen of dat één van onze partners dat doet.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met de Fietskoeriers.nl klantenservice via onze chatfunctie op de website of Whatsapp. Bellen kan natuurlijk ook.