Track & Trace

Wat zijn de stappen vanaf klant worden tot het versturen van je allereerste pakket via Fietskoeriers.nl? We zetten het voor je op een rij!

Stap 1: Ontvang jouw persoonlijk klantaccount

Je ontvangt van ons een email met inloggegevens voor jouw persoonlijk klantaccount in ons eigen verzendsysteem. In dit verzendsysteem kun je heel gemakkelijk zendingen aanmaken, labels printen, statussen van je pakketten checken en afleverbewijzen inzien.

Stap 2: Koppel je webshop

Met het koppelen van je webshop aan je klantaccount komen alle orders uit je webshop automatisch in je klantaccount te staan. Het versturen van pakketten wordt daarmee nog makkelijker.

Stap 3: Check je checkout & verzendinformatie

Met onze kant-en-klare tips & tricks voor het optimaliseren van de checkout en de informatievoorziening op je website verhogen we samen de conversie van jouw webshop.
Hulp nodig? Dan denken we natuurlijk graag met je mee.

Stap 4: Je allereerste pakket versturen

Tijd voor je allereerste pakket! Samen zorgen we dat het tot in de puntjes geregeld is. We zorgen dat er een fietskoerier bij je klaarstaat, controleren je verzendlabels en bezorgen jouw pakket.

Stap 5: Klaar voor de start!

Zijn alle stappen goed doorlopen? Dan zijn we helemaal klaar voor de start en kunnen we officieel los!

Wat gebeurt er als je jouw pakket hebt verzonden?

Jouw klant ontvangt na het plaatsen van zijn bestelling een email met bezorginformatie en een link naar onze track-en-trace-pagina. Met zijn postcode en een unieke traceercode kan je klant in deze online omgeving de actuele status van zijn bestelling bekijken. Op het verwachte bezorgmoment staat er een fitte fietskoerier voor de deur die jouw pakket met een glimlach overhandigt.

Heeft je klant tijdens het bezorgproces vragen of wil hij zijn bezorgmoment of -locatie wijzigen? Geen probleem, via de track-en-trace-pagina kan hij contact opnemen met Fietskoeriers.nl. We zijn op werkdagen van 09.00 tot 22.00 uur bereikbaar via mail, livechat, whatsapp, social media en telefoon.

Veelgestelde vragen

Je pakket bezorgen
  • Hebben jullie ook een Track & Trace systeem?

    Ja, alle pakketten kun je via ons Track & Trace systeem volgen. Ook worden ontvangers via mail op de hoogte gehouden van de status van hun zending. Met de Fietskoeriers.nl traceercode en een postcode kan de actuele status van een pakket worden bekeken op onze website.

  • Hoeveel bezorgpogingen doen jullie?

    We doen drie bezorgpogingen. Is het na drie pogingen nog niet gelukt, dan sturen we het pakket retour afzender.

  • Hoe waarborgen jullie de kwaliteit van bezorging?

    Fietskoeriers.nl heeft een eenvoudig en efficiënt sorteerproces. Het resultaat: heel weinig sorteerfouten. Daarnaast coördineert een centrale planning de dagelijkse logistiek tussen de hubs en de fietssteden. Vervolgens coördineert de lokale planning de dagelijkse bezorging in hun eigen stad.

    En niet onbelangrijk: alle fietskoeriers zijn professionals en leggen een proeve van bekwaamheid af als ze worden aangenomen.