Track & Trace

Heb je een vraag over de bezorging van je pakket in coronatijd? Vind hier snel je antwoord.

Veelgestelde vragen rondom corona

Algemeen
  • Bezorgen jullie nog steeds pakketten?

    We gaan door met alle activiteiten die nodig zijn voor het bezorgen van pakketten zolang dit past bij de richtlijnen van de overheid. We houden ons bezorgnetwerk zo veel mogelijk in stand zodat we o.a. belangrijke stukken kunnen blijven bezorgen. Het RIVM heeft aangegeven dat de kans dat het coronavirus zich verspreid via pakketjes heel klein is. Regelmatig je handen wassen helpt om het risico verder te verkleinen. Zie ook de informatie op de website van het RIVM.

  • Is het virus overdraagbaar via een pakket?

    Het RIVM heeft aangegeven dat de kans dat het coronavirus zich verspreid via pakketjes heel klein is. Regelmatig je handen wassen helpt om het risico verder te verkleinen. Naast de richtlijnen vanuit de overheid hebben we bij Fietskoeriers.nl een aantal extra voorschriften om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

    Voor meer informatie over het coronavirus verwijzen we je naar de website van het RIVM.

  • Welke maatregelen neemt Fietskoeriers.nl om verdere verspreiding van het virus te voorkomen?

    Naast de richtlijnen vanuit de overheid volgen we bij Fietskoeriers.nl een aantal extra voorschriften om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Zo vermijden onze koeriers fysiek contact tijdens de bezorging en tekenen we zendingen zelf af. Ook worden onze vestigingen en materialen zoals het stuur van de fietsen en telefoons extra schoongemaakt. Onze medewerkers zorgen onderweg voor schone handen door desinfecterende gel mee te nemen en op punten waar dat kan hun handen extra te wassen.

  • Hoe doen jullie dat als een handtekening voor ontvangst is vereist?

    De standaard handtekening voor ontvangst vervalt. De fietskoerier vraagt aan de deur naar de naam van de ontvanger, controleert deze met de naam op het pakket en noteert de naam van degene aan de deur in het handtekeningvak.

    Voor aangetekende stukken of pakketten die Extra Zeker verzonden zijn, hanteren we dezelfde werkwijze zodat er geen fysiek contact is. Onze koerier vraagt toestemming van de ontvanger om te tekenen voor ontvangst. Daarnaast vraagt hij de laatste 3 cijfers van je legitimatiebewijs en noteert deze in het handtekeningvak. Houd een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) bij de hand.

  • Hoe zorgen koeriers voor hygiëne als ze onderweg zijn?

    Ze zorgen voor schone handen door desinfecterende gel mee te nemen en op punten op hun route waar dat kan hun handen extra te wassen. Het stuur van de fiets en telefoons worden ook extra schoongemaakt.

Ontvangen
  • Hoe weet ik of mijn pakket of zending wordt bezorgd?
    Raadpleeg de track & trace op de website Fietskoeriers.nl voor de laatste informatie over je pakket.
  • Komt mijn pakket later?

    Onze fietskoeriers trappen flink door om het sterk aantal toegenomen pakketten op tijd te bezorgen. Deze extra drukte en de coronamaatregelen die we hebben genomen, zorgen ervoor dat jouw pakket mogelijk iets later wordt bezorgd dan je van ons gewend bent. Soms zie je dat het bezorgmoment verschuift. Houd de track & trace op onze website in de gaten voor de actuele status van je pakket.

  • Wat doe ik als ik geen direct contact met mijn bezorger wil?

    Onze fietskoeriers doen er alles aan om fysiek contact te beperken. Zij houden tenminste 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact. Pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger belt aan en zet het pakket op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot jij deze in ontvangst neemt. Als het regent dan zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra jij opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij/zij de zending over de drempel en droog binnen.

    De handtekening voor ontvangst vervalt. De fietskoerier vraagt aan de deur naar de naam van de ontvanger, controleert deze met de naam op het pakket en noteert de naam van degene aan de deur in het handtekeningvak.

    Voor aangetekende stukken of pakketten die Extra Zeker verzonden zijn, hanteren we dezelfde werkwijze zodat er geen fysiek contact is. Onze koerier vraagt toestemming van de ontvanger om te tekenen voor ontvangst. Daarnaast vraagt hij de laatste 3 cijfers van je legitimatiebewijs en noteert deze in het handtekeningvak. Houd een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) bij de hand.

  • Ik ben in quarantaine. Kan ik mijn pakket ergens anders laten bezorgen?

    Natuurlijk. Tot 17:00 uur kun je je afleveradres wijzigen zodat iemand anders namens jou het pakket in ontvangst kan nemen. Voorwaarde is wel dat het nieuwe adres een beetje in de buurt is. Om je adres te wijzigen neem je contact op met de klantenservice van Fietskoeriers.nl. Ze zijn te bellen (085 - 273 74 42), whatsappen (06 - 144 35 193) of mailen (info@fietskoeriers.nl). Houd de track & trace code die je via de mail hebt gehad bij de hand of stuur die mee in je bericht naar ons.

Contact

Staat je vraag er niet tussen?

Onze klantenservice is op werkdagen tussen 9:00 en 22:00 uur bereikbaar. We willen je vragen om alleen contact op te nemen als het dringend is. Onze klantenservice heeft dezelfde informatie die jij in je track & trace ziet.

Onze contactgegevens
Word fietskoerier

Wij trappen flink door om het sterk aantal toegenomen pakketten te bezorgen. De extra drukte en coronamaatregelen zorgen ervoor dat je pakket mogelijk iets later wordt bezorgd. Veiligheid staat immers voorop. Bedankt alvast voor je begrip!

Lees meer