Track & Trace

Door drukte bij onze klantenservice kan het voorkomen dat je wat langer moet wachten op antwoord, excuses voor het ongemak.

Ben je klant en heb je vragen over je account of een verstuurd pakket? Vind snel je antwoord tussen de meest gestelde vragen of neem contact met ons op. Op werkdagen zitten we tussen 9:00 en 17:00 uur voor je klaar.

Veelgestelde vragen

Algemeen
  • Wat gebeurt er met pakketten voor gebieden waar jullie niet fietsen?

    Hiervoor werken we samen met een autokoerierpartner: DHL. Zij bezorgen de pakketten voor ons die we niet op de fiets kunnen bezorgen. Voor een paar klanten werken we samen met PostNL.

  • Is jullie manier van bezorgen echt zo duurzaam?

    De last mile, het laatste stuk van de pakketbezorging, is het meest vervuilende stuk in de reis van een pakket. TNO heeft berekend dat het fietsen van het laatste stukje naar de ontvanger alleen al een CO2-besparing van 60% oplevert t.o.v. met een dieselbusje. Het antwoord op de vraag is dus ja. Door je pakket fossielvrij op de fiets via Fietskoeriers.nl te bezorgen bespaar je heel veel CO2.

  • En die busjes in de buitengebieden? Zijn die wel duurzaam?

    Het is nog altijd duurzamer om de pakketten die Fietskoeriers.nl zelf niet kan bezorgen, met een bestaande vervoerder mee te geven die er toch al rijdt. Daarnaast werkt DHL gelukkig ook hard aan verduurzaming van hun wagenpark.

Pakketten op de fiets
  • Is mijn pakket wel veilig op de fiets?

    Al onze vrachtenfietsen en aanhangers zijn beveiligd en afgesloten tijdens zowel transport als bezorging.

  • Hoe groot en zwaar mag een pakket zijn?

    De pakketten die wij bezorgen zijn maximaal 60 x 60 x 40 cm groot en 10 kg zwaar.

  • Fietsen jullie ook als het slecht weer is?

    We fietsen altijd, weer of geen weer. Onze fietskoeriers zijn op bijna elke weerssituatie voorbereid. Zo schroeven we bijvoorbeeld bij sneeuw of ijzel wielen met spikes onder zodat we gewoon kunnen bezorgen. Alleen bij echt extreem weer zoals code rood kan het voorkomen dat pakketten niet op tijd geleverd worden. Gelukkig komt dit niet zo vaak voor.

Bezorgen
  • Hoeveel bezorgpogingen doen jullie?

    We doen drie pogingen om je pakket te bezorgen. Is het na drie pogingen nog niet gelukt, dan sturen we het pakket retour afzender.

  • Bezorgen jullie ook bij de buren?

    Ja, als er op het afleveradres niet wordt opengedaan proberen we het standaard ook bij de directe buren. Zo vergroten we de kans dat het pakket in ontvangst wordt genomen en de ontvanger van zijn bestelling kan genieten. Als zakelijke klant kun je ook kiezen voor de extra optie om niet bij de buren te bezorgen. We bezorgen dan alleen op het opgegeven adres.

    Zodra we een pakket bij de buren bezorgen doen we natuurlijk altijd een kaartje door de brievenbus van de ontvanger met het huisnummer waar het pakket is af te halen. Lukt het ook bij de buren niet? Dan proberen we het gewoon de volgende doordeweekse avond weer tussen 18:00 en 22:00 uur.

  • Kun je het bezorgadres of -moment wijzigen (of aanpassen) als het pakket al onderweg is?

    Ja, het adres of moment van bezorgen kan nog tot 14.00 uur op de bezorgdag worden gewijzigd. Weet een ontvanger dat hij niet thuis is als onze koerier voor de deur staat, dan kan een alternatief adres opgegeven worden zodat het pakket alsnog bezorgd kan worden. Voorwaarde is wel dat het nieuwe adres een beetje in de buurt is.

  • Kan ik nog een pakket versturen naar Oekraïne of Rusland?

    Voor pakketten naar het buitenland werken we samen onze partners Skynet en DHL. Beide partijen hebben de verzendservices naar Oekraïne en Rusland opgeschort. Daarom sturen wij op dit moment pakketten met een bestemming in deze landen retour afzender.

Koppeling webshop
Contactgegevens

Heb je een vraag over onze diensten?

Vind snel je antwoord tussen de meest gestelde vragen of neem contact met ons op. Op werkdagen zitten we tussen 9:00 en 17:00 uur voor je klaar.

info@fietskoeriers.nl

Contactformulier