Track & Trace

Heb je een vraag over onze diensten? Vind snel je antwoord tussen de meest gestelde vragen of neem contact met ons op. Op werkdagen zitten we tussen 9:00 en 22:00 uur voor je klaar.

Contactgegevens

E-mail: verkoop@fietskoeriers.nl
WhatsApp: 06 - 144 35 193
Telefoon: 085 - 273 74 42

Neem contact met mij op

Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

                Veelgestelde vragen

                Algemeen
                • Fietsen jullie een pakket helemaal van Groningen naar Amsterdam?

                  Nee, onze fietskoeriers kunnen veel aan, maar alleen het eerste en laatste stuk doen we op de fiets. Voor de grotere afstanden tussen de steden gebruiken we auto’s op groengas. Zo rijden alle vervoersmiddelen daar waar ze het beste tot hun recht komen: de auto op de snelweg en de fiets in de stad.

                • Waar fietsen jullie allemaal?

                  Fietskoeriers.nl heeft meer dan 25 hubs en van daaruit bereiken we meer dan 30 steden. Bekijk hier in welke plaatsen onze fietskoeriers bezorgen.

                • Wat gebeurt er met pakketten voor gebieden waar jullie niet fietsen?

                  Hiervoor werken we samen met een autokoerierpartner. Zij bezorgen de pakketten voor ons die we niet op de fiets kunnen bezorgen.

                • Is jullie manier van bezorgen echt zo duurzaam?

                  De last mile, het laatste stuk van de pakketbezorging, is het meest vervuilende stuk in de reis van een pakket. TNO heeft berekend dat het fietsen van het laatste stukje naar de ontvanger alleen al een CO2-besparing van 60% oplevert t.o.v. met een dieselbusje. En ongeveer 30% van het volume van een gemiddelde webshop valt binnen onze fietssteden. Het antwoord op de vraag is dus ja. Je bespaart heel veel CO2 door je pakket te laten bezorgen door Fietskoeriers.nl.

                • En die busjes in de buitengebieden? Zijn die wel duurzaam?

                  Het is nog altijd duurzamer om de pakketten die Fietskoeriers.nl zelf niet kan bezorgen, met een bestaande vervoerder mee te geven die er toch al rijdt. Daarnaast werkt DHL gelukkig ook hard aan verduurzaming van hun wagenpark.

                Pakketten op de fiets
                • Je kunt toch niet alles bezorgen op de fiets?

                  Een piano, wasmachine of een driezitsbank bezorgen we (nog) niet. Dat geldt ook voor diepvriesproducten of producten die onderweg langdurig gekoeld moeten worden.

                • Is mijn pakket wel veilig op de fiets?

                  Al onze vrachtenfietsen en aanhangers zijn beveiligd en afgesloten tijdens zowel transport als bezorging.

                • Hoeveel kun je meenemen op zo’n fiets?

                  Heel veel! Je staat versteld van hoeveel een fietskoerier kan meenemen. Met onze vrachtfietsen en aanhangers kunnen we meer dan een kub (1m3) of 150 kilogram meenemen. In een vrachtfiets met aanhanger zit ongeveer net zoveel ruimte als een gemiddelde bestelauto.

                • Hoe groot en zwaar mag een pakket zijn?

                  De pakketten die wij bezorgen zijn maximaal 60 x 60 x 40 cm groot en 10 kg zwaar. Als er incidenteel een groter of zwaarder pakket tussen zit is dat niet erg. Zolang de grote of zware pakketten niet meer dan 10% van het totale volume bedragen doen we daar niet moeilijk over.

                • Fietsen jullie ook als het slecht weer is?

                  We fietsen altijd, weer of geen weer. Onze fietskoeriers zijn op bijna elke weerssituatie voorbereid. Zo schroeven we bijvoorbeeld bij sneeuw of ijzel wielen met spikes onder zodat we gewoon kunnen bezorgen. Alleen bij echt extreem weer zoals code rood kan het voorkomen dat pakketten niet op tijd geleverd worden. Gelukkig komt dit niet zo vaak voor.

                Bezorgen
                • Op welke tijdstippen bezorgt Fietskoeriers.nl?

                  Wij bezorgen op werkdagen tussen 18.00 uur en 22.00 uur. Zendingen naar bedrijfsadressen bezorgen we op werkdagen tussen 9.00 uur en 18.00 uur.

                • Hoeveel bezorgpogingen doen jullie?

                  We doen drie pogingen om je pakket te bezorgen. Is het na drie pogingen nog niet gelukt, dan sturen we het pakket retour afzender.

                • Bezorgen jullie ook bij de buren?

                  Ja, als er op het afleveradres niet wordt opengedaan proberen we het ook altijd bij de directe buren. Zo vergroten we de kans dat het pakket in ontvangst wordt genomen en de ontvanger van zijn bestelling kan genieten.

                  Zodra we een pakket bij de buren bezorgen doen we natuurlijk altijd een kaartje door de brievenbus van de ontvanger met het huisnummer waar het pakket is af te halen. Lukt het ook bij de buren niet? Dan proberen we het gewoon de volgende doordeweekse avond weer tussen 18:00 en 22:00 uur.

                • Kun je het bezorgadres of -moment wijzigen (of aanpassen) als het pakket al onderweg is?

                  Ja, het adres of moment van bezorgen kan nog tot 18.00 uur op de bezorgdag worden gewijzigd. Weet een ontvanger dat hij niet thuis is als onze koerier voor de deur staat, dan kan een alternatief adres opgegeven worden zodat het pakket alsnog bezorgd kan worden. Voorwaarde is wel dat het nieuwe adres een beetje in de buurt is.

                • Hebben jullie ook een Track & Trace systeem?

                  Ja, alle pakketten kun je via ons Track & Trace systeem volgen. Ook worden ontvangers via mail op de hoogte gehouden van de status van hun zending. Met de Fietskoeriers.nl traceercode en een postcode kan de actuele status van een pakket worden bekeken op onze website.

                • Hoe lang duurt het van verzenden tot ontvangen?

                  Pakketten bezorgen we altijd op het eerstvolgende bezorgmoment. In de meeste gevallen is dat binnen 24 uur, maar het kan ook sneller. Met onze same day service bezorgen we je pakket nog dezelfde dag.

                • Hoe waarborgen jullie de kwaliteit van bezorging?

                  Fietskoeriers.nl heeft een eenvoudig en efficiënt sorteerproces. Het resultaat: heel weinig sorteerfouten. Daarnaast coördineert een centrale planning de dagelijkse logistiek tussen de hubs en de fietssteden. Vervolgens coördineert de lokale planning de dagelijkse bezorging in hun eigen stad.

                  En niet onbelangrijk: alle fietskoeriers zijn professionals en leggen een proeve van bekwaamheid af als ze worden aangenomen.

                Koppeling webshop