Verstuur je een pakket en ben je benieuwd hoe Fietskoeriers.nl met het coronavirus omgaat? Lees hier de informatie voor klanten >

Track & Trace

Door drukte en de impact van overheidsmaatregelen op onze organisatie, kan er lokaal vertraging zijn. We vragen om je begrip. Uiteraard doen we er alles aan om je pakket op tijd te bezorgen. Ook doen we alles om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Onze koeriers houden zich aan ons protocol. Zie ook de veelgestelde vragen.

Heb je een vraag over de bezorging van je pakket? Vind hieronder snel je antwoord of neem contact met ons op. Onze klantenservice zit op werkdagen van 9:00 tot 22:00 uur voor je klaar.

Veelgestelde vragen

Coronavirus | Algemeen
  • Bezorgen jullie nog steeds pakketten?

    We gaan door met alle activiteiten die nodig zijn voor het bezorgen van pakketten zolang dit past bij de richtlijnen van de overheid. We houden ons bezorgnetwerk zo veel mogelijk in stand zodat we o.a. belangrijke stukken kunnen blijven bezorgen. Het RIVM heeft aangegeven dat er geen bewijs is dat mensen door post en pakketten besmet zijn geraakt en raden in het algemeen aan om regelmatig je handen te wassen. Zie ook de informatie op de website van het RIVM.

  • Is het virus overdraagbaar via een pakket?

    Het RIVM heeft aangegeven dat er geen bewijs is dat mensen door post en pakketten besmet zijn geraakt en raden in het algemeen aan om regelmatig je handen te wassen. Daarnaast hanteren we bij Fietskoeriers.nl een aantal extra maatregelen.

    Voor meer informatie over het coronavirus verwijzen we je naar de website van het RIVM.

  • Welke maatregelen neemt Fietskoeriers.nl om verdere verspreiding van het virus te voorkomen?

    Naast de richtlijnen vanuit de overheid volgen we bij Fietskoeriers.nl een aantal extra voorschriften om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Zo vermijden onze koeriers fysiek contact tijdens de bezorging, tekenen we zendingen zelf af en bezorgen we niet meer bij de buren om contact tussen mensen te beperken. Ook worden onze vestigingen en materialen zoals het stuur van de fietsen en telefoons extra schoongemaakt. Onze medewerkers zorgen onderweg voor schone handen door desinfecterende gel mee te nemen en op punten waar dat kan hun handen extra te wassen.

    Deze maatregelen zijn vrijdag 13 maart ingegaan en blijven tot minimaal 6 april van kracht.

  • Hoe doen jullie dat als een handtekening voor ontvangst is vereist?

    De standaard handtekening voor ontvangst vervalt. De fietskoerier vraagt aan de deur naar de naam van de ontvanger, controleert deze met de naam op het pakket en noteert de naam van degene aan de deur in het handtekeningvak.

    Voor aangetekende stukken of pakketten die Extra Zeker verzonden zijn, hanteren we dezelfde werkwijze zodat er geen fysiek contact is. Onze koerier vraagt toestemming van de ontvanger om te tekenen voor ontvangst. Daarnaast vraagt hij de laatste 3 cijfers van je legitimatiebewijs en noteert deze in het handtekeningvak. Houd een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) bij de hand.

  • Hoe zorgen koeriers voor hygiëne als ze onderweg zijn?

    Ze zorgen voor schone handen door desinfecterende gel mee te nemen en op punten op hun route waar dat kan hun handen extra te wassen. Het stuur van de fiets en telefoons worden ook extra schoongemaakt.

  • Wat gebeurt er met mijn pakket als een locatie geïsoleerd wordt?

    Op dit moment is er nog geen indicatie dat pakketten niet kunnen worden bezorgd. Indien een locatie wel geïsoleerd wordt zullen we de regels van de GGD in acht nemen en word je via deze website geïnformeerd.

  • Hoe word ik geïnformeerd als in mijn gebied geen pakketten meer bezorgd worden?

    Op onze website Fietskoeriers.nl tref je de laatste informatie aan over het ontvangen van pakketten. Wijzigingen over de status van je pakket kan je zien in de track & trace.

Coronavirus | Pakket ontvangen
  • Hoe weet ik of mijn pakket of zending wordt bezorgd?
    Raadpleeg de track & trace op de website Fietskoeriers.nl voor de laatste informatie over je pakket.
  • Komt mijn pakket later?

    Door drukte en de impact van overheidsmaatregelen op onze organisatie, kan er lokaal vertraging van je pakket zijn. Dat geldt voornamelijk in de steden Amsterdam en Den Haag. We vragen om je begrip. Uiteraard doen we er alles aan om je pakket op tijd te bezorgen. Lukt dat niet meer, dan laten we je dat zo snel mogelijk weten in de track & trace op deze website.

  • Wat doe ik als ik geen direct contact met mijn bezorger wil?

    Onze fietskoeriers doen er alles aan om fysiek contact te beperken. Zij houden tenminste 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact. Pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger belt aan en zet het pakket op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot jij deze in ontvangst neemt. Als het regent dan zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra jij opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij/zij de zending over de drempel en droog binnen.

    De handtekening voor ontvangst vervalt. De fietskoerier vraagt aan de deur naar de naam van de ontvanger, controleert deze met de naam op het pakket en noteert de naam van degene aan de deur in het handtekeningvak.

    Voor aangetekende stukken of pakketten die Extra Zeker verzonden zijn, hanteren we dezelfde werkwijze zodat er geen fysiek contact is. Onze koerier vraagt toestemming van de ontvanger om te tekenen voor ontvangst. Daarnaast vraagt hij de laatste 3 cijfers van je legitimatiebewijs en noteert deze in het handtekeningvak. Houd een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) bij de hand.

  • Ik ben in quarantaine. Kan ik mijn pakket ergens anders laten bezorgen?

    Natuurlijk. Tot 17:00 uur kun je je afleveradres wijzigen zodat iemand anders namens jou het pakket in ontvangst kan nemen. Voorwaarde is wel dat het nieuwe adres een beetje in de buurt is. Om je adres te wijzigen neem je contact op met de klantenservice van Fietskoeriers.nl. Ze zijn te bellen (085 - 273 74 42), whatsappen (06 - 144 35 193), mailen (info@fietskoeriers.nl) en je kunt ook met ze chatten via deze link. Houd de track & trace code die je via de mail hebt gehad bij de hand.

Algemeen
  • Mijn pakket is voorgemeld. Wat betekent dit?

    Een voormelding is een aankondiging van de webshop waar je besteld hebt dat er een pakket bij Fietskoeriers.nl aangeleverd zal worden die moet worden bezorgd. Zo weten wij welke pakketten we op een dag kunnen verwachten.

    Op basis van deze voormelding kunnen we jou alvast een verwacht bezorgmoment sturen. Dit verwachte bezorgmoment is ervan afhankelijk of de webshop het pakket op tijd bij Fietskoeriers.nl aanlevert. We sturen je het definitieve bezorgmoment zodra het pakket bij ons in bezit is.

  • Wanneer is mijn bezorgmoment definitief?

    We weten het definitieve bezorgmoment op het moment dat een pakket bij Fietskoeriers.nl in bezit is. Als een pakket is aangeleverd door de webshop waar je besteld hebt en deze in ons sorteercentrum is gescand sturen we je direct een bevestiging van het definitieve bezorgmoment. Vanaf dat moment is het pakket ook bij ons te volgen op onze Track & Trace pagina.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

    Als je niet thuis bent op het moment dat onze bezorger bij je voor de deur staat zullen we altijd proberen je pakket bij je buren te bezorgen. Zo vergroten we de kans dat het pakket in ontvangst genomen wordt en jij van je bestelling kunt genieten.

    Zodra we een pakket bij je buren bezorgen doen we natuurlijk altijd een kaartje door je brievenbus met het huisnummer waar je je pakket kunt afhalen. Lukt het ook bij je buren niet en bevat jouw pakket geen versproducten? Dan proberen we het gewoon de volgende doordeweekse avond weer tussen 18:00 en 22:00 uur.

    Kon een pakket met versproducten niet worden bezorgd, dan neemt de verzender contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

  • Kan ik mijn bezorgdag nog wijzigen?

    Je kunt je bezorgdag bij ons wijzigen zolang de fietskoerier nog niet onderweg is. Ga naar je Track & Trace en klik op ‘bezorgdag wijzigen’ om een verzoek in te dienen. Wij gaan er dan mee aan de slag en laten zo snel mogelijk weten of het gelukt is.

    Zie je deze optie niet staan? Dan is de koerier al onderweg. Of één van onze partners bezorgt je pakket. Dan is het helaas niet mogelijk om de bezorgdag te wijzigen.

  • Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen?

    Je kunt tot 17:00 uur je afleveradres bij ons wijzigen. Dit kan echter alleen als wij het pakket zelf op de fiets bij je bezorgen en als het nieuwe adres in de buurt is van het oude adres. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Fietskoeriers.nl klantenservice via 085 - 273 74 42.

    Let op: Heb je een bestelling gedaan bij H&M? Dan is een adreswijziging helaas niet mogelijk. Neem contact op met de klantenservice van H&M voor een nieuwe zending.

    Bezorgt één van onze partners jouw pakket? Dan kan het helaas niet. In het track-en-trace-bericht dat wij je sturen staat vermeld of wij je pakketje zelf op de fiets komen bezorgen of dat één van onze partners dat doet.

  • Wie komt mijn pakket bezorgen?

    Helaas fietsen wij zelf nog niet overal in Nederland. Het kan daarom zijn dat wij niet zelf, maar dat onze partner DHL jouw pakket komt bezorgen. En dat is nog steeds duurzaam! Door onze pakketten in de buitengebieden met een andere vervoerder te combineren zitten de bestelbusjes voller en voegen we zelf geen CO₂-uitstotende voertuigen toe op de snelweg. Ook heeft DHL de duurzame lat hoog liggen, in 2050 willen ze volledig emissievrij zijn. In het track & trace bericht dat wij je sturen staat vermeld of wij je pakket zelf op de fiets komen bezorgen of dat één van onze partners dat doet.

  • Waarom is mijn pakket retour gestuurd?

    Er zijn drie mogelijke redenen waarom wij jouw pakket retour afzender sturen.

    • We hebben het pakket drie keer aangeboden, maar je was helaas niet thuis.
    • Het adres is niet juist ingevuld, waardoor we het pakket niet bij de juiste persoon kunnen afleveren.
    • Het pakket is geweigerd aan de deur.
Contact

Staat je vraag er niet tussen?

Vul onderstaand contactformulier in en onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met je op. We zijn op werkdagen van 9:00 tot 22:00 uur geopend.

Liever mailen of WhatsAppen? Kan ook! Klik op onderstaande link en houd je track-en-trace-code bij de hand.

Vanwege de drukte kan het zijn dat onze chat offline is. We zijn wel gewoon bereikbaar via mail of WhatsApp.

Info@fietskoeriers.nl
WhatsApp

Contactformulier