Track & Trace

Heb je een vraag over de bezorging van je pakket? Vind hieronder snel je antwoord of neem contact met ons op. Onze klantenservice zit op werkdagen van 9:00 tot 22:00 uur voor je klaar.

Bezorging in coronatijd

We blijven pakketten bezorgen. Wel kan het zijn dat de bezorging wat anders gaat dan dat je gewend bent.

Veelgestelde vragen

  • Mijn pakket is voorgemeld. Wat betekent dit?

    Een voormelding is een aankondiging van de webshop waar je besteld hebt dat er een pakket bij Fietskoeriers.nl aangeleverd zal worden die moet worden bezorgd. Zo weten wij welke pakketten we op een dag kunnen verwachten.

    Op basis van deze voormelding kunnen we jou alvast een verwacht bezorgmoment sturen. Dit verwachte bezorgmoment is ervan afhankelijk of de webshop het pakket op tijd bij Fietskoeriers.nl aanlevert. We sturen je het definitieve bezorgmoment zodra het pakket bij ons in bezit is.

  • Wanneer is mijn bezorgmoment definitief?

    We weten het definitieve bezorgmoment op het moment dat een pakket bij Fietskoeriers.nl in bezit is. Als een pakket is aangeleverd door de webshop waar je besteld hebt en deze in ons sorteercentrum is gescand sturen we je direct een bevestiging van het definitieve bezorgmoment. Vanaf dat moment is het pakket ook bij ons te volgen op onze Track & Trace pagina.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

    Als je niet thuis bent op het moment dat onze bezorger bij je voor de deur staat zullen we altijd proberen je pakket bij je buren te bezorgen. Zo vergroten we de kans dat het pakket in ontvangst genomen wordt en jij van je bestelling kunt genieten.

    Zodra we een pakket bij je buren bezorgen doen we natuurlijk altijd een kaartje door je brievenbus met het huisnummer waar je je pakket kunt afhalen. Lukt het ook bij je buren niet en bevat jouw pakket geen versproducten? Dan proberen we het gewoon de volgende doordeweekse avond weer tussen 18:00 en 22:00 uur.

    Kon een pakket met versproducten niet worden bezorgd, dan neemt de verzender contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

  • Kan ik mijn bezorgdag nog wijzigen?

    Je kunt je bezorgdag bij ons wijzigen zolang de fietskoerier nog niet onderweg is. Ga naar je Track & Trace en klik op ‘bezorgdag aanpassen’ om een verzoek in te dienen. Wij gaan er dan mee aan de slag en laten zo snel mogelijk weten of het gelukt is.

    Zie je deze optie niet staan? Dan is de koerier al onderweg. Of één van onze partners bezorgt je pakket. Dan is het helaas niet mogelijk om de bezorgdag te wijzigen.

  • Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen?

    Je kunt tot 14:00 uur je afleveradres bij ons wijzigen. Dit kan echter alleen als wij het pakket zelf op de fiets bij je bezorgen en als het nieuwe adres in de buurt is van het oude adres. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Fietskoeriers.nl klantenservice. Rechts onderin op deze pagina vind je een ronde button met verschillende contactopties.

    Let op: Heb je een bestelling gedaan bij H&M? Dan is een adreswijziging helaas niet mogelijk. Neem contact op met de klantenservice van H&M voor een nieuwe zending.

    Bezorgt één van onze partners jouw pakket? Dan kan het helaas niet. In het track-en-trace-bericht dat wij je sturen staat vermeld of wij je pakketje zelf op de fiets komen bezorgen of dat één van onze partners dat doet.

  • Wie komt mijn pakket bezorgen?

    Helaas fietsen wij zelf nog niet overal in Nederland. Het kan daarom zijn dat wij niet zelf, maar dat onze partner DHL jouw pakket komt bezorgen. En dat is nog steeds duurzaam! Door onze pakketten in de buitengebieden met een andere vervoerder te combineren zitten de bestelbusjes voller en voegen we zelf geen CO₂-uitstotende voertuigen toe op de snelweg. Ook heeft DHL de duurzame lat hoog liggen, in 2050 willen ze volledig emissievrij zijn. In het track & trace bericht dat wij je sturen staat vermeld of wij je pakket zelf op de fiets komen bezorgen of dat één van onze partners dat doet.

  • Waarom is mijn pakket retour gestuurd?

    Er zijn drie mogelijke redenen waarom wij jouw pakket retour afzender sturen.

    • We hebben het pakket drie keer aangeboden, maar je was helaas niet thuis.
    • Het adres is niet juist ingevuld, waardoor we het pakket niet bij de juiste persoon kunnen afleveren.
    • Het pakket is geweigerd aan de deur.
Contact

Staat je vraag er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op. Rechts onderin op deze pagina vind je een ronde groene knop. Klik daarop en je ziet onze contactopties.

We zijn op werkdagen van 9:00 tot 22:00 uur geopend.